Moravskoslezští operátoři tísňové linky 158 vyřídili loni téměř 170 000 hovorů
V Moravskoslezském kraji obdrželo integrované operační středisko v uplynulém roce úctyhodných 168 235 hovorů na tísňové lince 158. Policisté této jednotky poskytují nepřetržitou pomoc a koordinují činnost hlídek v terénu. Tísňové linky zajišťují především rychlou reakci na rizika, ať už jde o ohrožení života, zdraví, majetku či veřejného pořádku. Profesionální operátoři dokáží rychle shromáždit a analyzovat informace, aby našli nejefektivnější řešení situace. V průměru vyřídí operátoři 460 hovorů denně, přičemž zvýšená frekvence připadá na pátky a soboty, kdy často vyjíždějí k incidentům v zábavních podnicích a nákupních centrech. Na reakci na tísňová volání policistů je dojezdový čas 7:37 minut, což je nejrychlejší v České republice. Loni integrované operační středisko ve spolupráci s dalšími složkami nouzového systému obstálo i při větších mimořádných událostech, jako byly povodně a mezinárodní sportovní akce. Hlavním cílem policie, při spolupráci s hasiči, zdravotníky a městskou policií, je zajistit obyvatelům bezpečí a efektivní pomoc. Od roku 2022 funguje i systém tísňových SMS zpráv. Přestože nejsou určeny pro běžnou komunikaci, občas se objevují i zprávy osobní povahy. Policisté se také setkávají s výzvami v podobě zlomyslných volání, která zabírají čas potřebný pro osoby v nouzi. Takové případy jsou předávány Českému telekomunikačnímu úřadu.